تبلیغات
آموزش اول ابتدایی - بخوانیم و بنویسیم پایه اول
آموزش اول ابتدایی

آرشیو موضوعی

آرشیو

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بخوانیم و بنویسیم پایه اول

بخوانیم و بنویسیم پایه اول

الگوهای مناسب تدریس   دوره ابتدایی استان مازندران – سال تحصیلی 86 – 85

 

مراحل اصلی

 فرایند یاددهی – یادگیری

فعالیتهای مقدماتی

 1 – نحوه ایجاد ارتباط آغازین با دانش آموزان ( تنظیم فضا , دقت در وضع کلاس و ...)

    2 – میزان مشارکت دانش آموزان در تهیه انواع ابزار و وسایل مورد نیاز ( روزمره و قابل دسترسی در محیط)

  3 – نحوه ارزشیابی تشخیصی  و چگونگی ارتباط بین دانسته های پیشین و مطالب جدید

 4 – آماده سازی , ایجاد انگیزه , جلب توجه دانش آموزان و معرفی درس جدید و بیان اهداف درس

 

فعالیتهای

یاددهی - یادگیری

 1 – تشکیل گروه همیار و توجیه به موقع آن برای انجام فعالیت و شروع کار

 2 –  استفاده مناسب از تصویر بزرگ یا ابزار دیگر برای ایجاد انگیزه و عامل تحرک فراگیران در مشارکت جم

3 –   به کار گیری تصویر کوچک برای شناخت کلید واژه ها و یافتن رابطه تصویر و نام آن

  4 –   میزان فعالیت دانش آموز ان برای شناخت نشانه جدید ( معرفی نشانه , صدا قانون و ...)

 5 –   استفاده از نظرات پیشنهادی فراگیر برای شناخت بیشتر نشانه جدید ( نام گذاری , مقایسه با نشانه های دیگر و ... )

   6 –   میزان فعالیت دانش آموز ان در خواندن کلید واژه ها و متن درس

 7 –  انتقال به موقع شکل صدای جدید در جدول حروف الفبا

8 – اجرای مراحل مختلف آموزش خواندن در رویکرد کلی به طور منطقی ( تقویت مهارت شفاهی زبان )

9 – به کار گیری منطقی رویکرد تحلیلی در آموزش نوشتاری نشانه ها , کلمات و عبارات ( هجی  , ترکیب و هم نشینی )

 10 – میزان نظارت بر دانش آموزان در انجام فعالیت های نوشتاری ( حرکت صحیح دست , نگارش و ... )

11 – به کار گیری الگو های مناسب تدریس

 12–  میران اجرای مرحله به مرحله الگوی ارائه شده در طرح درس به طور منظم ( اعم از روشها , ابزار و ...)

  13–   ایجاد زمینه برای پرسشگری دانش آموزان

 14 – دارا بودن اعتماد به نفس و نشاط لازم در هنگام ارایه تدریس

 15– میزان استفاده از ابزار تشویق و کاربرد صحیح واژه ها

16 – میزان ابداع و نوآوری در امر تدریس

 17 –  میزان خلاقیت و نوآوری در تهیه وسایل و ساخت ابزار تخصصی

 

  فعالیتهای تکمیلی

 1 –  استفاده مطلوب ازمنابع ( کتاب  , رسانه , محیط و... با توجه به هدفهای اجتماعی , تعمیم به مسائل روزمره و...)

  2 –  میزان توجه به اجرای مطلوب ارزشیابی مستمر و تناسب آن در راستای اهداف درس

   3 -  میزان توجه به تواناییها و تفاوتهای فردی دانش آموزان در تعیین فعالیتهای خارج از کلاس

  4 – میزان موفقیت در برقراری ارتباط با همه فراگیران و ایجاد نگرش مطلوب نسبت به آموخته ها

  

جمع امتیازات

   جمع کل امتیازات به عدد :                                                     به حروف :

نقاط قوت تدریس :                                                             مواردی که نیاز به اصلاح دارد:       

 

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : فاطمه كیاكجوری

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان